De Krooshof Verenigingsgebouw

De stichting heeft ten doel het oprichten en in stand houden en exploiteren van een verenigingsgebouw te algemenen nutte voor de plaatselijke samenleving van het dorp Zijderveld.

Medio 1958 heeft het toenmalige bestuur van de Stichting Verenigingsgebouw Zijderveld opdracht gegeven om een verenigingsgebouw op de grond, verkregen uit een schenking, van de Nederlandse Hervormde kerk te bouwen. Door leningen c.q. persoonlijke leningen van de inwoners van Zijderveld, en de inzet van vele plaatselijke bewoners, hebben er toe bijgedragen dat het gebouw “De Krooshof”op 5 september 1959 kon worden geopend door Burgemeester Voorhoeve van de gemeente Zijderveld, Everdingen en Hagestein.Het gebouw was toen grotendeels van hout, later zijn er stenen muren omheen gezet. In september 1966 werd opnieuw een stuk grond verworven van de gemeente Everdingen. Op deze kavel werd onder andere “de kleine zaal”gebouwd. In deze ruimte werd onder andere de kleuterschool gevestigd. Het gebouw zal dienstbaar worden gemaakt aan het doel der stichting door het beschikbaar te stellen aan het plaatselijke verenigingsleven voor het houden van vergaderingen, cursussen, lezingen, uitvoeringen en andere bijeenkomsten. Bovendien zal het kunnen worden gebruikt voor andere activiteiten ter bevorderingen van de geestelijke, sociale en culturele belangen der plaatselijke gemeenschap.Het beschikbaar stellen van het gebouw staat geheel ter beoordeling van het bestuur.

Expertises

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor De Krooshof Verenigingsgebouw