GTV Keizer Otto Clubhuis

In juli 1988 verrichtte de Amerikaanse "Sweet Soul music" zanger Arthur Conley, de feestelijke opening van een klein platenzaakje in de Amsterdamse Jordaan. Bedoeld voor liefhebbers van Soul, Jazz, Rhythm & Blues eni, begon Back Beat Records, gedreven door kennis en passie, met een bescheiden kollektie.

Waren het de eerste jaren vnl. LP's die werden in- en verkocht;
al gauw bleek dat ook Back Beat niet ontkwam aan de vraag naar CD's. Inmiddels is het CD-aanbod in de winkel, aan de Egelantiersstraat, even groot als het LP-aanbod, en is het assortiment, dus ook de keuze voor de klant, enorm gegroeid.

Latin-jazz, Acid-jazz, Rock-jazz, Vocal-jazz en Fusion, staan op artiest of instrument naast de kollektie Swing, Bebop of Hard-bop en andere Jazz. En naast de uitgebreide Soul-kollektie is er een respectabele hoeveelheid oude en nieuwe Gospel-muziek, Blues, Rhythm & Blues, New Orleans, Cajun & Zydeco-varianten.

Al deze stijlen zijn voorradig!
Funk, door de jaren heen, Original-funk, van P-funk tot Free-funk! Ook Sixties-pop, Salsa, wereld-muziek en de betere R&B behoren tot de inventaris. Op een klein aantal vierkante meters proberen Dick, Jeannet, Gert en Ed nog steeds zoveel mogelijk goede LP's, CD's en Video's aan te bieden, maar volledig kunnen ze daarin niet zijn...

We hebben natuurlijk alles van Monk, Coltrane en dit soort toppers in huis en niet op de website, dus: Staat de muziek die je zoekt niet in de winkel, of wil je gewoon meer weten over specifieke labels, opnamen of artiesten, dan zoekt Back Beat geduldig met je mee, bestelt het gevraagde en houdt je op de hoogte!

• Bezorgservice
  • Webwinkel 24/7