De Ransuil Sporthal

In het verleden van STEVO is de kiem gelegd voor de sterke band die de club heeft met de Geesterse bevolking.
De successen in de tachtiger en de negentiger jaren van de vorige eeuw gaven STEVO ook nog eens de meerwaarde richting regio.
Veertien seizoenen hoofdklasse hebben gemaakt dat de naam van de club wijd en zijd bekend is geworden bij de voetballiefhebber. In de ranglijst aller tijden van de sterkste amateurclubs staat de club royaal binnen de top 50.

Na 14 seizoenen hoofdklasse is STEVO in het seizoen 2003-2004 actief in de eerste klasse van de zondagamateurs.
We hebben voor u een aantal feiten op rij gezet.

Toegelaten tot bond:

Eerst aangesloten bij de R.K.U.V.B.: in de mededelingen van de bond in de Katholiek Sportillustratie van dinsdag 7 november 1933 (dertiende jaargang nummer 45) wordt met de melding "District II, 3e klasse B: opnemen Geesteren 1 en 2" bekend gemaakt dat de R.K.V.V. Geesteren met 2 elftallen in de dezelfde competitieklasse gaat deelnemen.

De eerste naam is dus R.K.V.V. Geesteren. Eerste competitiewedstrijd 12 november 1933.

Begin oktober 1937 wordt de naam omgedoopt in R.K.V.V. STEVO, hetgeen ook thans nog de officiële benaming is. Moeilijk te achterhalen was waar de letters STEVO voor stonden. Naspeuringen in 1983 leverden geen resultaat op. Pas in 2003 werd het duidelijk. Toen verscheen een boekje ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van de St. Pancratius. Hierin beschrijft oud-kapelaan Jan van Renswoude het volgende: "Kaploan, moj's luuster'n! Nou wilt ze toch 'n andere naam gevan aan de club. Ze wilt STEVO heten: "Steeds Vooruit". Op de eerstvolgende vergadering werd dat als agendapunt ingelast en het voorstel met algemene stemmen beklonken. (bron: In de achteruitkijk door Jan van Renswoude, pag. 44)

In het seizoen 1940-'41 komt STEVO voor het eerst uit in de Afdeling Twente van den N.V.B.

De vereniging is niet ontstaan uit een fusie van verenigingen.

Over de eerste kleuren staat vermeld dat de kleuren "geel met rode baan" zijn.

Het eerste terrein van de club ligt aan de "Almeloschestraat": het gaat hier om een weiland bij café "De Halve Maan", eigenaar H. Geerdink. Dit eerste terrein is ingewijd door pastoor Hamers, geassisteerd door twee misdienaars.

De Ransuil Sporthal
Vinckenweg 14