Voetbalvereniging Doetinchem

De voetbalvereniging Doetinchem is opgericht op 1 augustus 1907 en ging op 1 juli 1928 een samenwerkingsverband aan met de toenmalige vereniging D.L.O. De vereniging kent dus een rijke historie en is de oudste actieve voetbalvereniging in het gebied rond de Oude IJssel.

.v. Doetinchem beschikt over een mooie accommodatie die zich in een bosrijke omgeving aan de rand van Doetinchem bevindt.

Op het complex liggen vier wedstrijdvelden (Hoofdveld, veld 2, veld 3 en veld 4). Verder beschikt Doetinchem over een trainingsveld en het zogenaamde "kalkhok-veld" waar getraind kan worden. Het hoofdveld is voorzien van een tribune en om bijna het gehele veld zijn banken geplaatst om het de toeschouwers zo comfortabel mogelijk te maken. Ook langs de overige velden staan bankjes en alle velden zijn voorzien van dug-outs. De voetbalvereniging heeft de beschikking over acht kleedkamers en twee scheidsrechterkleedkamers. Uiteraard heeft de medische staf een verzorgingsruimte en is er een materialenruimte. In de kantine kunnen bezoekers en spelers onder het genot van een hapje en/of drankje gezellig bijpraten over de wedstrijden. Bovendien is er de mogelijkheid om naar sport (bijvoorbeeld de eredivisiewedstrijden) te kijken. v.v. Doetinchem beschikt verder ook nog over een bestuurskamer en een fitnessruimte.

Naast de diverse (bestuurlijke) commissies heeft de vv Doetinchem een seniorenafdeling met zes teams spelend op zondag, een seniorenteam op zaterdag en een juniorenafdeling met rond de 15 elftallen/zeventallen, alsmede twee teams voor het G-voetbal (lichamelijk en geestelijk gehandicapten). Ook dit seizoen is een meisjesteam actief voor onze vereniging. Het eerste elftal voetbalt in de Landelijke 3e Klasse van de KNVB zondagamateurs, ook alle jeugdselecties spelen op een goed en aanvaardbaar niveau.

Op 1 augustus 2007 bestond v.v. Doetinchem 100 jaar. Er zijn tal van activiteiten georganiseerd om dit te vieren. Zo speelde ons eerste elftal tegen eredivisionist de Graafschap. Onze amateurs maakten het de superboeren erg lastig, maar verloren uiteindelijk met 2-0. Verder zijn er een reünie, een receptie en een feestavond georganiseerd. Tijdens de receptie kreeg v.v. Doetinchem uit handen van burgemeester Herman Kaiser de Koninklijke erepenning uitgereikt. Hare majesteit verleend deze onderscheiding alleen aan clubs van minstens een halve eeuw oud met een indrukwekkende staat van dienst. Ook de jeugd werd volop bij het jubileum betrokken. Zij vermaakten zich op een

Voetbalvereniging Doetinchem
Bezelhorstweg 85