Gesloten op donderdag

Toon openingstijden

sportclubs - Aikido Sponaar Den Haag - kaartoverzicht

Aikido Sponaar Den Haag

Aikido is een Japanse krijgskunst die is ontwikkeld door Ōsensei Morihei Ueshiba (1883-1969) uit het Daito Ryu Aikijujutsu, een vechtkunst die rechtstreeks afstamt uit de periode van de samoerai, de ridderklasse van Japan.

Sinds 2006 geven de huidige leraren les. Sponaar volgt de Takemusu-aikido of Iwama-ryu stijl en is aangesloten bij Takemusu Aikido Kyokai Nederland. Dit is een netwerk van dojo’s onder technische leiding van Lewis Bernaldo de Quiros Sensei (6de dan Aikikai).
Op, maar ook buiten de tatami (mat) heerst er altijd een goede sfeer. Er wordt hard en serieus gewerkt in een ontspannen sfeer en met respect voor elkaar. Oud en jong, man en vrouw, beginner en gevorderd, iedereen werkt met- en voor elkaar. Zoals dat gebruikelijk is in Japanse Budo (krijgskunst) word ook veel waarde gehecht aan traditie en etiquette (reigi).

• Gratis proefles

Gesloten